Главная | Регистрация | Вход | RSS                                                     Суббота, 2019.10.19, 20:02

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ

КОМПЛЕКС

ЛІЦЕЙ-СПЕЦІАЛІЗОВАНА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

I-III СТУПЕНІВ №10

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

        Сторінка психолога

Бутакова   Яна Андреевна

Закінчила Дніпропетровський національний університет ім.. О.Гончара у 2014 році. У НВК «Ліцей – СЗШ №10» працює з 2016 року. У школі проводжу діагностичну, методичну та просвітницьку роботу. Забезпечує психологічний супровід всіх дітей, проводить корекційну роботу з дітьми, у яких інклюзивна форма навчання. Консультує батьків та вчителі , коли є така необхідність.

Девіз: « Я вважаю кожну дитину неповторною, незвичайною та особливою. Кожне дитя заслуговує на любов та турботу.»




7 способів розвивати творче мислення дитини не є взаємовиключними. Навпаки, найкраще дотримуватися їх усіх, бо вони доповнюють одні одних. І це не так важко, як може здатися на перший погляд.

 

СПОСІБ №1: НЕ ОБМЕЖУЙТЕ БЕЗЛІЧЧЮ ПРАВИЛ

Як не дивно, дослідження сімейного укладу в родинах особливо креативних підлітків, надруковане в американському Journal of Creative Behaviour, засвідчило, що більшість цих родин ставило перед дітьми не більше одного правила.

На противагу 5-6 правилам у "нетворчих" родинах. Тобто, розмірений порядок і чітко розписані обов'язки не сприяють креативності. Так, дітям потрібні рамки — почуття певних рамок тотожне почуттю безпеки. Але краще, коли вони достатньо широкі.

Наприклад, що "в нашій сім'ї — не б'ються" (працює тільки, коли батьки підкріплюють слова власним прикладом).

А от що стосується особистих інтересів та сфер відповідальності дитини, то хай в межах цих рамок рішення приймає самостійно: "вигадайте, як поділити цю іграшку без бійки".

СПОСІБ №2: ЗНАЙОМТЕ ДИТИНУ З КУЛЬТУРОЮ І МИСТЕЦТВАМИ:

Слухаючи музику, наш мозок працює в такому режимі, який за інших обставин ніколи і не "включається". Мистецтва якнайкраще сприяють розвитку творчого потенціалу. Вони демонструють, як здатна літати уява, вибудовують тонкі емоційні зв'язки, провокують створення асоціативних рядів та творять образи — а цього часто бракує у повсякденному житті.

Два рядки вірша здатні викликати в уяві цілу історію про переживання персонажа, зображення руки чи нахил дерева на картині — передати емоцію людини, мовчанка актора чи жест танцюриста — всю інтенсивність почуттів героя.

Діти здатні відчувати і вловлювати все це значно більше, ніж ми від них очікуємо.

Мистецтва глибоко надихають дітей, спонукають імітувати дорослих чи творити щось своє, а часом чинять такий несподіваний вплив, який може навіть визначити їхню майбутню професію.

Крім того, слухання, читання, споглядання — це види діяльності, які змушують зупинитися, вникнути, задуматися, виховують посидючість та глибину сприйняття, такі важливі для креативного мислення.

СПОСІБ №3: ГРАЙТЕ З ДІТЬМИ

Батьки можуть їх спрямовувати у певне русло, провокуючи мислити нестандартно: вигадувати з дітьми казки й історії, найбільш небувалі ситуації, малювати неіснуючих тварин, літати в уяві на далекі планети, писати пісні про власні пригоди чи просто читати дітям книжки.

Участь дорослого у таких іграх надає грі особливого статусу (подібно до мистецтв, що їх теж творять дорослі) — гра не асоціюється з чимсь інфантильним, що треба "перерости", бо дорослі таким не займаються.

СПОСІБ №4: ВИГАДУЙТЕ ВАРІАЦІЇ

Це теж одна з ігор на розвиток фантазії, але дуже важлива, тому займає тут окреме місце.

Вимірювання варіативного мислення використовують у тестах для визначення рівня креативності.

Це коли людині пропонують знайти якомога більше застосувань одного предмета (наприклад, олівця) аж до найдивніших.

Варіативне мислення не тотожне креативному, але є його головною передумовою.

Це дуже корисна вправа і для дорослого, і для дитини, яка може стати спільною грою. Наприклад, можна по черзі називати предмети у природі, які бувають певного кольору (напр., синього) чи якоїсь форми (напр., трикутної), або вигадати якнайбільше страв, які можна зробити з продуктів, наявних в холодильнику.

Варіативне мислення цілком піддається тренуванню.

ГРА «Придумай що можна зробити з гілки»

СПОСІБ №5: ПОКАЖІТЬ РІЗНОМАНІТТЯ ЗАНЯТЬ

Дитині буде значно легше зорієнтуватися у власних інтересах, якщо дорослі їй в цьому допоможуть.

У кожної дитини завжди є кілька талантів — просто має бути хтось, хто їх помітить, розкриє і допоможе розвивати.

Сьогодні у світі як ніколи важлива міждисциплінарність — а це не що інше, як творчо поєднані між собою моделі з різних сфер діяльності.

Сьогодні актуальна не лише глибина володіння якимсь предметом — її має доповнювати широта поглядів, знання з інших близьких чи далеких сфер.

І нерідко такими сферами є мистецькі: відомо, що нобелівські лаурети у сфері точних наук у порівнянні з іншими людьми у 22 рази частіше займалися театром чи танцями, у 12 разів частіше писали вірші і прозу, у 7 разів частіше творили картини і скульптуру, вдвічі частіше займалися музикою.

Тобто, ширший погляд на світ є важливою передумовою для креативного поєднання найнесподіваніших аспектів цього світу.

СПОСІБ №6: ФОРМУЙТЕ ПОЗИТИВНЕ СПРИЙНЯТТЯ СВІТУ

Здавалося б, який зв'язок між творчим і позитивним мисленням?

Прямий. Позитивне мислення — це не лише невитравний оптимізм, але й здатність мислити продуктивно.

Оптиміст в будь-якій ситуації шукає для себе корисну складову і способи її розвинути. І сам цей пошук — вже чистого роду креативність, яку можна плекати і помножувати.

СПОСІБ №7: НЕ ПЕРЕВАНТАЖУЙТЕ ДІТЕЙ

Це найважче зробити після всього сказаного, але дуже важливо —кожна дитина має мати час на роздуми, на відпочинок і вільну гру.

Вони є обов'язковою умовою для роботи креативного мислення. Про гру як елемент креативності ми вже говорили трохи вище.

Про важливість "розсіяного" або незосередженого способу мислення багато розповідають викладачі Каліфорнійського університету в своєму найпопулярнішому у світі онлайн курсі "Як навчити вчитися".

Вони стверджують, що такий спосіб мислення є критично потрібним для креативних рішень і кращого запам'ятовування.

Режим "розсіяного" мислення обов'язково треба чергувати з так званим "зосередженим" типом мислення, бо він сягає в інші, незадіяні в зосередженому стані сфери мозку.

Режим "розсіяного" мислення ми свідомо вмикаємо під час робочих мозкових штурмів, коли обмінюємось різними — до найдивніших — думками й ідеями, які здатні надихнути колег на дуже креативну назву чи рішення проблеми.

Тож творчому мисленню потрібен постійний розвиток і джерело енергії, широта поглядів, оптимізм, а також відпочинок. Надихайтесь!




Як Ви можете спілкуватися з дитиною?

  1. Довіряйте і поважайте Вашу дитину.
  • Поважайте права дитини на власні почуття, право на вибір друзів і діяльність.
  • Поважайте права дитини на особисте життя.
  • Довіряйте дітям.
  • Поважайте почуття другого з батьків.
  1. Забезпечте емоційний комфорт
  • Говоріть і робіть так, щоб діти відчували себе в безпеці і комфорті.
  • Діти повинні мати можливість розповісти вам про те, що вони відчувають.
  • Починайте розмову з таких слів: «Я відчуваю, що ти чимось переляканий, стурбований ...розкажи мені про це »,« В тому, що трапилося не має  твоєї вини ... »
  1. Забезпечте фізичну безпеку
  • Не залишайте дитину в громадських місцях без нагляду.
  • Підтримуйте сімейний режим - дитина може знати, коли ви повернетеся.
  • Навчіть дитину правилам особистої гігієни і правильного харчування.
  1. Слідкуйте за дисципліною
  • Будьте послідовними.
  • Складіть правила поведінки відповідно до вікового розвитку дитини.
  • Усно висловлюйте свої очікування і межі дозволеного.
  • Давайте настанови, а не нарікання.
  1. Приділяйте дитині свій час і увагу
  • Приймайте участь в житті дитини: в шкільних заходах, дитячих іграх,
  • спілкуйтеся з його друзями.
  • Залучайте дітей до своїх заходів.
  • Розповідайте дитині про своє бачення життєвих цінностей.
  1. Проявляйте турботу до себе
  • Залишайте для себе час.
  • Піклуйтеся про своє здоров'я.
  • Підтримуйте стосунки зі своїми друзями.
  • Приймайте любов.
  • Якщо дитина роздратований, скажіть йому про свої почуття від першої особи: «Я не люблю, коли діти неслухняні». «Мені важко, коли хтось заважає».
  • Не звинувачуйте дитину.
  1. Залучайте і підтримуйте дитину
  • Заохочуйте дітей, займайтеся тим, що їм цікаво.
  • Будьте позитивними.
  • Дозволяйте дітям не погоджуватися з Вами.
  • Хваліть їх успіхи.
  • Навчайте дітей необхідним навичкам.
  1. Проявляйте зовні любов до дитини
  • Висловлюйте свою любов до дитини словами і ласками.
  • Проявляйте любов, коли дитина відчуває фізичну і душевну біль.
 
Календар
«  Октябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
  • Все для веб-мастера
  • Программы для всех
  • Мир развлечений
  • Лучшие сайты Рунета
  • Кулинарные рецепты

  • FlyStudio© 2019
    Используются технологии uCoz